RK RK

• Søgning
  • Om Kommunen
  • Politik
  • Job lige nu
  • Byens liv
  • Hvad gør jeg når?
  • Presserum
  • Links
  • Fra A til Å
  • Ordet er dit
  • Læs op

Forum

Udskriv siden

Velkommen til Rødovre Kommunes debatforum

Her kan du komme med din mening om lige netop det, der optager dig mest som borger i Rødovre.

Alle indlæg udgør tilsammen en fri debat om forholdene i Rødovre. Du har mulighed for at være med ved at skrive et indlæg med din mening, eller kommentarer til andres indlæg. Debatforum er et frit og åbent forum, hvor du ikke kan forvente at få svar fra Rødovre Kommune, selvom vi naturligvis læser indlæggene.

< Tilbage til oversigt
boligløs - Hanne - 26.01.10 (22:19)
Jeg kunne godt tænke mig, at få at vide, hvor mange boligløse Rødovre Kommune har. Har en søn, som har boet hele sit liv i Rødovre. Desværre er han ikke helt rask (psykisk). Fik en alt for dyr bolig gennem RB, sammen med sin kone. Da de ikke kunne betale huslejen, da de begge mistede deres job, var der bare ingenting at gøre, for de havde kun boet i lejligheden i 1 år. Konen smuttede i juli, og i september mistede han sin far. I oktober mistede han så sin Morfar, og siden er det faktisk kun gået nedad. Han er "så heldig" at han har lånt en campingvogn, han kan bo i... i den koldeste vinter meget længe. Sagsbehandleren vil gerne have ham i arbejde... fint nok, men det er måske lidt svært at komme på fode, når man bor under sådanne forhold, og samtidig ved han ikke hvor længe han kan blive der. Desværre bor jeg et sted, hvor man ikke må have hund (har fået klager over han har været her for meget), så hos mig kan han desværre ikke være. Hans psykiater, vil utroligt gerne hjælpe, men kan åbenbart ikke kontakte kommunen direkte... de skal henvende sig til ham... Jeg ved ikke om han skal smøre sig ind i skosværte, og sige han kommer fra et andet land, for der er tilsyneladende ingen problemer for dem at få en lejlighed. Jeg er født og opvokset i Rødovre, det samme var min mand. Vi har altid klaret os selv, selv da min mand var meget plejekrævende, så var der ingen hjælp at hente. Nu håber jeg bare, at der er hjælp at hente til min søn, for ellers ved jeg snart ikke hvad jeg skal gribe eller gøre i. Nogen gange er det bedre at forebygge end at helbrede. Min sønn har stået på den akutte venteliste på kommunen i 5 måneder. (hans socialrådgiver forhalede det i 2 måneder desværre). Er det virkelig måden vi ønsker at behandle vores borgere på, som har boet i kommunen hele deres liv... og som stolede på, at når det gik galt, var der måske lidt hjælp at hente... jeg må indrømme at jeg har giver fuldstændig op... Det er svært at høre, min søn sige, at når - graderne når 10 og han ikke kan holde sig varm i campingvogne, så kører han på en tankstation og lader moteren kører... som ham og hans hund i det mindste har varme... Pleace hjælp med en lejlighed til ham og hans hund, for han tåler ikke at miste flere...
< Tilbage til oversigt
Svar til boligløs - Ole Pass - 1.02.10 (09:59)
Det er svært ikke at blive rørt af din fortælling om din søns boligsituation. Men realiteterne er, at vi har en del ansøgere på venteliste til en bolig i Rødovre.

Rødovre Kommune har anvisningsret til et mindre antal boliger i de almene boligselskaber og det er det boligsociale visitationsudvalg under Social- og Sundhedsforvaltningen, der ud fra en grundig vurdering af de enkelte sager ud fra den konkrete situation, ansøgerens behov og de reelle muligheder, der kan beslutte at anvise en af de ledige boliger kommunen har anvisningsret til.

Størstedelen af de almene boligselskaber i Rødovre tillader ikke, at lejerne holder hund eller kat og det begrænser naturligt udbudet ganske betragteligt - og dermed vores muligheder for at hjælpe med et boligtilbud. Jeg kan forstå, at han er meget knyttet til sin hund, men det ville alt andet lige være nemmere uden hund.

Vi forsøger at hjælpe vores boligsøgende borgere i den udstrækning vi har mulighed for det. Jeg ved, at det boligsociale visitationsudvalg igen har din søns ansøgning på dagsordenen på mødet i starten af februar – uden at jeg kan love et positivt udfald. For som nævnt er det helt og holdent udvalgets vurdering og beslutning og netop udvalgets opgave, at prioritere mellem mange berettigede ansøgere. Dette for at fortælle dig, at din søns sag absolut ikke er glemt.

Med venlig hilsen

Ole Pass
Socialdirektør i Rødovre Kommune
< Tilbage til oversigt
Boligløs - Hanne - 25.05.10 (22:37)
Til Ole Pass, ja, du kunne ikke love noget, og det var jo godt, for der er intet sket. Han kan end ikke få at vide, hvorfor han ikke kan blive visiteret. Øv jeg troede vi boede i en socialdemokratisk kommune, hvis hjertet banker for de svage, men jeg må konstatere, at det banker for dem som har noget i forvejen.En af hans venner som er blevet skilt fra sin kone, og måtte sælge sin andelslejlighed, har fået lejlighed inden for 1 måned. Men han har selvfølgelig også fast job. Det kunne min søn måske også få, hvis han fik en smule hjælp. Men jeg har opgivet nu... Jeg savner ham i mit liv, men tak for din medfølelse...

< Tilbage til oversigt

Opret nyt indlæg til denne debat
Tilbage til forum
CAPTCHA billede for SPAM beskyttelse
Skriv ovenstående tegn her:

close

Nyheder - se flere

• 01.09.10
    Nyt ungdomsskoleprogram
  • 01.09.10
    Motionsløb 2010 - Rødovre løber
  • 25.08.10
    Lav din egen æblemost
  • 19.08.10
    De nye smartsboards i drift
close

Servicemeddelelser - se flere

• 10.09.10
    Generalforsamling på 'Vandværket'
  • 03.09.10
    Nye regler på genbrugsstationen
  • 03.09.10
    Nyt affaldsgebyr for virksomheder
  • 18.08.10
    Rygestopkursus
  • 18.08.10
    Kursus for mænd: Tab kilo
close

Kontaktinformation

Rødovre Kommune
Fællesforvaltningen
Rødovre Parkvej 150
2610 Rødovre
Tlf.: 3637 7000
rk@remove-this.rk.dk - sikker e-post
 www.rk.dk

Åbningstider

close

Kort over kommunen

Fællesforvaltningen

close

Selvbetjening

close

Lovgivning

Rødovre Kommune |  Rødovre Parkvej 150 |  2610 Rødovre |  Telefon 36 37 70 00  |  Fax 36 37 77 77   |  E-mail:  rk@remove-this.rk.dk

print-footer