Bedre adresser i kommunen

Rødovre Kommune er i gang med at forbedre adresserne i kommunen

Bedre adresser i kommunen

Fold alle ud

Ejer eller administrerer du en ejendom, vil kommunen muligvis kontakte dig for at fastsætte flere adresser.

Kommunerne er af Ministeriet for By, Bolig og Landdistrikter blevet bedt om at fastsætte flere adresser. Dette arbejde vil finde sted fra maj 2014 og frem til omkring sommeren 2015.

Der skal fastsættes adresser, hvor ejendomme i dag har for få eller ingen adresser, f.eks. kolonihaveområder og større erhvervsejendomme.

Hvorfor flere adresser

Der er mange gode grunde til at forbedre adresserne. Det afgørende er, at der fremover er entydige og korrekte adresser. F.eks. hvor der er et akut behov for ambulance, brandvæsen eller politi (parker, legepladser eller lignende).

CPR-registret skal kunne tildele borgeren en unik adresse og virksomheder kunne registrere sig i CVR-registret på en korrekt adresse. Både borgere og virksomheder skal kunne modtage post og varer eller få besøg af et telefonselskab, kloakservice eller lignende.

Kommunen kontakter dig, hvis din adresse skal ændres

Rødovre Kommune er interesseret i at finde en god løsning for alle parter. Derfor er det vigtigt, at vi sammen med ejer eller administrator får lavet en tidsplan for arbejdet, og at den pågældende interessentkreds får en god orientering om initiativerne.

Vi vil derfor kontakte dig, hvis du er administrator, ejer eller lignende af f.eks. en erhvervsvirksomhed eller en institution. Du bliver ikke kontaktet, hvis din ejendom har de adresser, der er behov for. 

Der er særligt fokus på udvalgte typer af ejendomme. F.eks. kolonihaver, erhvervsejendomme med flere virksomheder, offentlige institutioner mv. 

Mere information

Hvis du vil vide mere, kan du finde pjecen ”På vej mod bedre adresser” på her...

Klik her for at se videoen " Bedre adresser i kommunen"

Kontaktinformation

Rødovre Kommune
Teknisk Forvaltning
Tæbyvej 77
2610 Rødovre

Telefon
36 37 70 00

Email

Kontakt og åbningstider