Velkommen til Rødovre Kommunes debatforum
Her kan du komme med din mening om lige netop det, der optager dig mest som borger i Rødovre.
Alle indlæg i ’Ordet er dit’ udgør tilsammen en fri og åben debat om forholdene i Rødovre. Du har mulighed for at være med ved at skrive et indlæg med din mening, eller at kommentere andres indlæg. Debatforum er et frit og åbent tilgængeligt forum, som kan læses af alle besøgende på kommunens hjemmeside på internettet. For at undgå misbrug af vores debatforum forbeholder vi os ret til at slette indlæg med kommercielt indhold eller med links til kommercielle websites.
Vi læser naturligvis alle indlæg og vi bestræber os på at svare på alle spørgsmål.
Gode Britt Jensen - har du en forvaltning som forretter tjeneste efter egne love og regler i forhold til god forvaltningsskik og Forvaltnngsloven?
Hvis ja - så forstår jeg godt din direktørs skrivelser - og/eller mangel på samme.
Hvis nej - så skal du nok stramme lidt op - for i sidste ende bliver det en klage over dig som øverste ansvarlig i Rødovre Kommune.
Dette skal du betragte som en høflig borgerhenvendelse - for i forbindelse med en påtænkt afskedigelse af en ansat i din kommune er det efter min bedste vurdering ved at køre helt af sporet. Jeg ser frem til dig svar - og vil naturligvis handle efter dette. vh. Poul Madsen
Oprettet af: Poul Madsen den 23. jun 2022, kl. 14:57
Besvar
Kære borgmester.
Du har i din kommune mere end 30 ledige jobs til lærer og pædagoger. Er der flugt fra kommunen ? Det er feset ud, at man skal da ikk komme på tværs af chefen. Så kommer “dommen” - fritaget for tjeneste medens Chefen som optræder med magtsprog mmm. kan blive i tjenesten - Vorherre bevares. Hilsen fra en tidligere kammerat - socialkammerat - ny rykket til fløjene.
Oprettet af: poul Madsen den 19. jun 2022, kl. 15:59
Besvar
Halløj til borgmesteren.
Hvor mange konsulenter har du ansat i børne - og kulturforvaltningen? Hvor mange mio. DKK andrager det af kommunens budget?
Hvor mange lærerlektioner kan det omsættes til brug for vores skoleelevers tarv?
Du og forvaltningen smider jo omsig med højtråbende ideer om alt muligt. Sæt nu børn og elever i centrum som er det rigtige. Hilsen Poul Madsen.
Oprettet af: poul Madsen den 15. jun 2022, kl. 14:19
Besvar
Hej borgmester.
Hvor mange mio. DKK har du af udgifter til diverse konsulenter ansat i rk?
Mvh. Poul
Oprettet af: poul Madsen den 15. jun 2022, kl. 14:13
Besvar
I burde sende nogen ned til at observere trafikken morgen og eftermiddag i de to lyskryds.
Der må være blevet lavet en ændring, siden trafikken ikke længere glider, nu er der i stedet lang kø ned af Roskildevej. Problemet er at når det ene lyskryds på Tårnvej er grønt, så er det næste rødt. Dette gør at bilerne holder midt på vejen, når der bliver grønt for trafikken for Roskildevej. Så kan de biler ikke køre, før de andre biler er væk.
Her til morgen, skulle jeg dreje fra Tårnvej mod Roskilde, jeg måtte lave et underligt sving, da der igen holdte biler i vejen for at jeg kunne følge min normale bane. Cykellister og fodgængere skal udenom biler der holder i vejen i krydset og det er nu hver dag der er dette kaos. Børn krydser de veje og det er farligt som det er nu.
Få det venligst rettet, det har ikke altid været sådan.
Mvh Lotte Olsen
Oprettet af: Lotte Olsen den 14. jun 2022, kl. 08:32
Besvar | Vis svar [1]
Hej Lotte
Vi har bemærket problemet med trafikken. Men signalteknikeren på sagen har desværre ikke endnu fået løst problemet med få sammenkoblingen tilbage for de to nævnte lyskryds.
Mvh.
Vej- og Trafikafdelingen
Oprettet af: Vej- og Trafikafdelingen den 14. jun 2022, kl. 13:31
Besvar
Lyskrydset på Tårnvej/fritz Møllers vej er da helt ude at sejle efter i fredags hvor det ikke virket.
Der er kæmpe køer nu og det passer slet ikke mere!
Oprettet af: Bo den 14. jun 2022, kl. 07:41
Besvar | Vis svar [1]
Hej Bo
Vi har bemærket problemet, og der er bestilt en signaltekniker til at komme ud og løse problemet.
Mvh.
Vej- og Trafikafdelingen
Oprettet af: Vej- og Trafikafdelingen den 14. jun 2022, kl. 11:00
Besvar
Kære borgmester og skoledirektør.
Hvor stort er rødovre skoles budget årligt?
Hvor mange millioner er der i årene 2020/2021/2022 brugt på afskedigelssager/fyringer.
Får forældrene besked på, at beløbet fratrækkes den daglige drift ?
Det må være naturligt, at forældrene fik besked fra skolebestyrelserne. Er dette sket?
Vh. Poul Madsen.
Oprettet af: Vivimadsen@outlook.dk den 13. jun 2022, kl. 15:48
Besvar | Vis svar [2]
Tak for dit indlæg her på ’Ordet er dit’.
Efter aftale med Borgmester Britt Jensen svarer Børne- og Kulturforvaltningen på din henvendelse.
En del af Rødovre Skoles budget ligger under Økonomiudvalget – det drejser sig fx om bygningsrelaterede udgifter til husleje, rengøring mv. Der kan derfor være mange måder at opgøre budgettet på. Det tal jeg oplyser dig er således alene den del af budgettet, som ligger under Børne- og Skoleudvalgets ressortområde. I den forbindelse kan jeg oplyse, at Rødovre Skoles budget i 2022 til drift af skole og SFO i 2022 er 47.554.886 mio. kr.
Jeg kan endvidere oplyse dig, at Skolebestyrelsen jf. § 44 i Folkeskoleloven stk. 3 godkender skolens budget inden for de økonomiske rammer, der er fastlagt for skolen. Orienteringen af skolebestyrelsen om skolens økonomi vil fremgå af skolebestyrelsens referater, hvorigennem forældrene bliver orienteret.
Som vi tidligere har oplyst dig, udarbejder Børne- og Kulturforvaltningen ikke årlige økonomiske analyser af, hvilket ressourceforbrug der har været i forbindelse med afskedigelser på kommunes skoler. Skolens budget er lagt til at afholde de udgifter, der er forbundet med at drive skole, herunder at afskedige medarbejdere. Vi kan derfor desværre ikke give dig et særskilt svar på, hvilke udgifter der har været i forbindelse med afskedigelser de seneste 5 år.
Venlig hilsen
Camilla Niebuhr, Børne- og Kulturdirektør.
Oprettet af: Camilla Niebuhr den 22. jun 2022, kl. 08:41
Besvar
kære Camilla Niebuhr.
Tak for svar og jeg læser det du skriver. Det ville være alle tiders hvis du kunne yde ansatte i kommuenen og skatteborgere den samme service.
Med den sidste indsats mod fyringer af ansatte lærere eller andre kunne det måske være en anbefaling at følge nøjere med i udgifterne på dette område. Det er jo ikke gratis - specielt ikke at fyre "cheferne" Det har jeg hørt fra et møde afholdt den 210622 på en af dine skoler. vh. poul Madsen
Oprettet af: Poul Madsen den 22. jun 2022, kl. 15:04
Besvar
Kære Borgmester.
I disse så hårde tider vil det være en hjælp for borgerne, at kunne skrive direkte til dig ?
Der er efterhånden et stærkt behov for, at i borgmestre kan kontaktes direkte - og jfr. offentlighed i forvaltningen har borgerne krav på direkte svar.
Det er ikke til at holde ud, at få standardbemærkningen : "jeg har tillid til her og hisset". Tag nu ansvar - idet du er på valg hver 4 år - det er dit embedsværk ikke, og det syntes jeg, at kommunen efterhånden præg af
vh. Poul Madsen
Oprettet af: Poul Madsen den 13. jun 2022, kl. 10:45
Besvar | Vis svar [1]
Halløj i forvaltningen. Har selv fundet borgmesterens “postkasse”, men af hensyn til andre borgere så sæt den på forsiden. Har fået fornemmelsen af, at kommunen har rigeligt med konsulenter ansat - desværre. Mvh Poul
Oprettet af: Vivimadsen@outlook.dk den 15. jun 2022, kl. 14:11
Besvar
Hvad med flere jobs/ muligheder i kommunen til de ufaglærte, evt med tilbud om hjælp til uddannelse? En pæn del af borgerne er ikke repræsenteret på kommunens job opslags side, og en større del af disse er for kvinder, selvom der også er mænd der fordre ligestilling.
Oprettet af: Felix Jensen den 10. jun 2022, kl. 13:42
Besvar | Vis svar [1]
Kære Felix
Tak for din henvendelse.
Ledige stillinger bliver slået op på vores hjemmeside, og alle stillinger kan søges af alle uanset køn. Vi ser meget gerne, at mænd også søger stillinger, som opfattes som traditionelle kvindefag. Det er korrekt, at der ikke er et stort udbud af stillinger til ufaglærte, men vi har løbende opslået stillinger som teknisk servicemedarbejder, specialarbejder, pædagogmedhjælper m.fl. Det er også muligt at søge stillinger som elev og lærling inden for flere fag, hvor man på den måde får en uddannelse. I den kommende tid vil vi sætte ekstra fokus på at få flere til at tage en uddannelse som social- og sundhedsassistent, social- og sundhedshjælper, pædagog og lærer. Under disse uddannelser stiller vi praktikpladser og praktikvejledere til rådighed. Herudover samarbejder vi med det lokale jobcenter om jobafklarende forløb.
Med venlig hilsen
Lotte Bæk Kildegaard
Personale & Udvikling
Oprettet af: Lotte Bæk Kildegaard den 13. jun 2022, kl. 13:40
Besvar
Støj 08. jun 2022
I dag d. 08-06-22 er der lagt en metalplade på Rødovrevej ud for stoppestedet lige overfor Gunnekær, den ligger så uheldigt at den støjer voldsomt op hver gang en bil kører over den.
Var det ikke muligt at få den placeret så den ligger mere stabilt?
Med venlig hilsen
Otto
Oprettet af: Otto Rosenstrøm den 08. jun 2022, kl. 21:08
Besvar | Vis svar [1]
Hej Otto
Tak for din besked.
Der blev registreret en underminering i vejbanen hvor du beskriver i går onsdag d. 8/6.
Da vi på dette tidspunkt ikke kunne afhente asfalt blev der lagt en plade over.
Den er nu fjernet og hulle lappet med asfalt.
Venlig hilsen
Peter
Vejafdelingen.
Oprettet af: Peter Iversen den 09. jun 2022, kl. 12:38
Besvar