Social- og Sundhedsudvalget

05-04-2022

Medlemmer

Formand Annie Arnoldsen Petersen (A)
Ahmed H. Dhaqane (A)
Jette Louise Larsen (C)
Mogens Brauer (C)
Marianne Christensen (Ø)

Sager 24 - 31

Fold alle ud

Meddelelser
Sag nr. 24

Beslutningskompetence: SOSU

Sagens kerne

Oversigt fremlægges til orientering.

  1. Rundvisning i Familiehuset
  2. Livssituationer og introduktion til:

- Børne- og familieområdet

- Den borgerrettede del af sundhedsområdet (sundhedscenter og sundhedspleje)

  1. Status på Røgfri Fremtid (Bilag 1)

Indstilling

Meddelelsespunkterne forelægges til orientering.

Beslutning

Taget til efterretning.

Bilag

Bilag 1: Status på handleplan for Røgfri Fremtid 2020-2021

Fremlæggelse af oversigt over visitation af borgere til plejehjem
Sag nr. 25

Beslutningskompetence: SOSU

Sagens kerne

Social- og Sundhedsforvaltningen forelægger oversigt over visitation af borgere til plejehjem for 2021 og 2022 pr. marts 2022 til orientering.

Indstilling

Social- og Sundhedsforvaltningen indstiller,

at oversigt over visitation af borgere til plejehjem for 2021 og 2022 pr. marts 2022 tages til efterretning.

Beslutning

Taget til efterretning.

Sagsfremstilling

Social- og Sundhedsforvaltningen forelægger en oversigt over visitation af borgere til plejehjem til orientering hver anden måned.

I perioden 8. januar 2022 til 11. marts 2022 har visitationsudvalget modtaget 34 ansøgninger om plejebolig. Ingen borgere har modtaget afslag på ansøgning om plejebolig. En borger valgte efterfølgende at annullere sin ansøgning om plejebolig.

I perioden 8. januar 2022 til 11. marts 2022 er der sket følgende:

  • 27 borgere er flyttet permanent i en plejebolig i Rødovre Kommune
  • Fire borgere fra anden kommune er flyttet i plejebolig i Rødovre Kommune
  • Tre borgere fra Rødovre Kommune er flyttet i plejebolig i anden kommune
  • To borgere har takket nej til plejebolig:
    • En borger havde samtidig modtaget tilbud om plejebolig i anden kommune og valgte denne bolig
    • En borgere ønskede alligevel ikke at flytte i plejebolig og blev slettet fra ventelisten

Ledige plejeboliger

Pr. 11. marts 2022 er der syv ledige plejeboliger i Rødovre Kommune. Fire af de syv ledige plejeboliger er under klargøring. Ud af de resterende tre ledige plejeboliger, er to er i skærmet enhed. Der er i øjeblikket ingen borgere på venteliste til bolig i skærmet enhed. Den sidste ledige bolig forventes anvist inden for kort tid.

Der opereres med fire ventelister til plejehjem:

  1. Rødovreborgere på den generelle venteliste

På den generelle venteliste er opført borgere, der lader sig skrive op til alle kommunens plejehjem, og som kommunen er forpligtet til at tilbyde en plejebolig inden for to måneder. Fire borgere er noteret på den generelle venteliste. For ingen af de fire borgere er plejeboliggarantien overskredet.

  1. Rødovreborgere på venteliste til et plejehjem efter eget ønske

På denne venteliste er opført borgere, der ønsker at bo på et specifikt plejehjem. Det betyder, at kommunen tilbyder en bolig, når der er en bolig ledig på det pågældende plejehjem. Fire borgere er noteret på den specifikke venteliste. To borgere ønsker Plejehjemmet Ørbygård, en borger ønsker Ældrecentret Broparken og en borger ønsker Plejehjemmet Engskrænten.

  1. Rødovreborgere på venteliste til anden kommune

Fire borgere, heraf et ægtepar, søger udelukkende plejehjem i anden kommune.

  1. Udenbysborgere på venteliste i Rødovre Kommune

Tre borgere fra anden kommune er noteret på venteliste til plejebolig i Rødovre Kommune. To af de tre borgere søger under plejeboliggarantien. Plejeboliggarantien er ikke overskredet. En borger, der bor på plejehjem i anden kommune, søger Plejehjemmet Ørbygård.

Pr. 11. marts 2022 har syv rødovreborgere sat deres ansøgning om plejebolig på pause.

Se oversigten "Borgere visiteret til plejehjem for 2021 og 2022, pr. marts 2022" i bilaget.

Lov- og plangrundlag

Lov om almene boliger § 54.

Lov om social service § 192.

Økonomiske konsekvenser

Ingen.

Bilag

Bilag 1: Borgere visiteret til plejehjem for 2021 og 2022, pr. marts 2022

Kommunalt tilsyn af hjemmeplejen 2021 efter høring
Sag nr. 26

Beslutningskompetence: KB

Sagens kerne

Social- og Sundhedsforvaltningen har i november/december 2021 gennemført det kommunale tilsyn af hjemmeplejen i Rødovre Kommune, hvilket omfatter Rødovre hjemmepleje og Human Care, som er privat udbyder af hjemmepleje i Rødovre.

Tilsynsrapporterne blev forelagt Social- og Sundhedsudvalget den 1. februar 2022 (sag nr. 15). Rapporterne blev derefter sendt til høring hos Seniorrådet, Handicaprådet, Udsatterådet og Integrationsrådet. Social- og Sundhedsforvaltningen forelægger hermed de indkomne høringssvar til orientering.

Indstilling

Social- og Sundhedsforvaltningen indstiller,

at de indkomne høringssvar tages til efterretning.

Beslutning

Indstilles taget til efterretning.

Sagsfremstilling

Tilsynsrapporterne har været i høring fra den 2. februar 2022 til den 8. marts 2022. Høringsberettigede er Seniorrådet, Integrationsrådet, Handicaprådet og Udsatterådet. Der er indkommet høringssvar fra alle de fire høringsberettigede råd, der tager tilsynsrapporterne til efterretning med følgende bemærkninger:

Seniorrådet udtrykker overordnet tilfredshed med rapporterne, men bemærker, at der fortsat er udfordringer med, at personalet ikke har tid til at dokumentere tilstrækkeligt i Cura.

Handicaprådet påpeger, at det i forhold til ensomhed vil kunne gøre en forskel, at tilgængeligheden til transport øges, herunder øgede muligheder for at bruge flextrafik. Handicaprådet ønsker derudover, at tilsynsrapporterne redegør for andelen af uddannet personale, så udviklingen kan følges fremadrettet. Ligeledes ønsker rådet, at der generelt arbejdes for højere kontinuitet for flest mulige borgere i hjemmeplejen. Af konkrete tiltag ønsker Handicaprådet, at tilgængeligheden til egen altan gøres muligt, og at borgere der modtager hjemmehjælp kan få omfattet snerydning i hjælpen.

Udsatterådet har et ønske om, at de frivillige organisationers besøgsvenner inddrages aktivt i hjemmeplejen, og at der i rekruttering af personale er fokus på rekruttering af mandlige medarbejdere, da et kønsmatch kan have betydning for de mandlige borgere, der modtager hjemmehjælp.

Integrationsrådet mener, at interview af otte borgere ud af i alt 1100 borgere i Rødovre hjemmepleje ikke er et tilstrækkeligt grundlag at konkludere på, ligesom at Integrationsrådet ser frem til at følge udviklingen fagligt og strukturelt fremover, herunder også implementeringen af Cura.

Social- og Sundhedsforvaltningens kommentarer

I tilsynsrapporterne er beskrevet, at der vil blive fulgt op på organisering, faglig udvikling og dokumentation i Cura ved næste tilsyn af hjemmeplejen. Ved planlægningen af fremtidige tilsyn i hjemmeplejen vil derudover blive overvejet, om tilsynet også skal omfatte udviklingen i andelen af uddannet personale, og om der skal gennemføres flere borgerinterviews i forbindelse med tilsynet.

Det er en udfordring at rekruttere medarbejdere til hjemmeplejen, både i Rødovre og generelt i hele landet. Det er et løbende fokusområde fra ledelserne både i Rødovre Hjemmepleje og i Human Care. Det er også en fortsat målsætning at styrke kontinuiteten for borgerne. Social- og Sundhedsforvaltningen har sat gang i et udviklingsprojekt i hjemmeplejen, der skal udvikle rammer for at skabe et kendt og fast team af medarbejdere omkring borgeren, som giver borgeren en sammenhængende og inddragende indsats.

Hjemmeplejen samarbejder så vidt muligt med de frivillige aktører, der kan være i borgerens hjem og har også samarbejde med Røde Kors vågetjeneste. Hvad angår snerydning for at sikre tilgængelighed, kan borgeren søge om dette som personligt tillæg.

Lov- og plangrundlag

Lov om Social Service.

Lov om retsikkerhed og administration på det sociale område.

Økonomiske konsekvenser

Ingen.

Tidsplan

Ingen.

Bilag

Bilag 1: Udsatterådet høringssvar tilsyn i hjemmeplejen 2021
Bilag 2: Integrationsrådet høringsvar tilsyn i hjemmeplejen
Bilag 3: Handicaprådet høringssvar tilsyn på hjemmeplejeområdet
Bilag 4: Seniorrådets høringssvar tilsyn i hjemmeplejen
Bilag 5: Tilsynsrapport Human Care december 2021
Bilag 6: Tilsynsrapport Rødovre hjemmepleje 2021

Godkendelse af Ældre og Værdighedspolitikken efter høring
Sag nr. 27

Beslutningskompetence: KB

Sagens kerne

Social- og Sundhedsforvaltningen forelægger det endelige forslag til revideret Ældre- og Værdighedspolitik i Rødovre Kommune til godkendelse efter endt høringsperiode.

Indstilling

Social- og Sundhedsforvaltningen indstiller,

at forslag til Rødovre Kommunes Ældre- og Værdighedspolitik godkendes.

Beslutning

Anbefales.

Sagsfremstilling

Social- og Sundhedsforvaltningen godkendte på møde den 1. februar 2022 (sag nr. 16) at sende udkast til revideret Ældre- og Værdighedspolitik i høring. Udkastet har i perioden 2. februar til 8. marts været til høring hos Seniorrådet, Integrationsrådet, Handicaprådet og Udsatterådet. Der er indkommet høringssvar fra alle de fire høringsberettigede råd.

Generelle bemærkninger

Generelt er der tilfredshed med politikken. Handicaprådet tilføjer, at politikken overordnet set er god med fine visioner og værdier. Udsatterådet anerkender, at der i Ældre- og Værdighedspolitik er fokus på sårbare ældre. Seniorrådet nævner derudover, at rådet fremover ønsker, at det af fremtidige høringer fremgår, hvilke ændringer der er foretaget i høringsmaterialet.

Konkrete kommentarer

Handicaprådet mener, at de tilgange og arbejdsgange der nævnes i forhold til borgere med demens også er relevante for borgere med andre udfordringer eller handicap. Samtidig ønsker Handicaprådet fokus på, at jo mere hjælp en borger har, jo mere vigtigt er samarbejdet med de pårørende. Derudover ønsker Handicaprådet også en mere formaliseret opsøgende indsats i forhold til ældre borgere, der er ensomme.

Generelt ser Handicaprådet en tendens til, at når borgere med handicap bliver ældre, så bliver der mindre fokus på deres handicap og det behov for hjælp, de har i den sammenhæng. Ligeledes nævner Handicaprådet tilgængelighed som vigtigt alle steder, hvor borgerne færdes i kommunen. Til sidst nævner Handicaprådet, at boligproblemer/seniorboliger bør fremhæves.

Integrationsrådet nævner, at det er nødvendigt med en opsøgende indsats for de ældre borgere, der ikke selv opsøger de tilbud, der er. Integrationsrådet ønsker derudover, at der bliver lavet statistik på ældre borgere med anden etnisk baggrund og deres sociale liv, så indsatsen kan tilrettelægges mere målrettet denne målgruppe.

Social- og Sundhedsforvaltningens kommentarer til høringssvarene

Ældre- og Værdighedspolitikken er en politik, der forholder sig til de udfordringer, der er knyttet til at blive ældre med den livssituation, borgerne er i, og den livshistorie borgerne har med sig.

Ældre- og Værdighedspolitikken skal ses i et tæt samspil med andre politikker som Handicappolitikken, Frivillighedspolitikken og Sundhedspolitikken. Borgere kan naturligvis have problematikker, der dækkes af flere politikker og medarbejderne arbejder inden for alle politikkerne i deres praksis sammen med borgerne og de pårørende.

Samarbejdet med de pårørende har høj prioritet, og der er stor opmærksomhed på at skabe gode rammer for dette. Der iværksættes løbende udviklingstiltag for at optimere samrbejdet, så de pårørende bedst muligt inddrages i borgernes hverdag, til glæde for både borger og pårørende.

I forhold til et formaliseret opsøgende arbejde over for ældre, tilbydes borgere forebyggende hjemmebesøg, når borgeren fylder 70 år og bor alene, når borgeren fylder 75 og 80 år, og hvert år fra borgeren fylder 82 år. Som supplement til dette tilbydes besøget også til borgere mellem 65 og 81 år, der bor alene og er i særlig risiko for nedsat social, psykisk og fysisk funktionsevne, eksempelvis som følge af overgang fra arbejde til pension eller ved ægtefælle eller samlevers død.

Tilretninger i politikken

  • For at imødekomme Handicaprådets pointe om, at Ældre- og Værdighedspolitikken er for alle ældre sårbare borgere, der har brug for hjælp, vil følgende blive tilføjet i indledningen til politikken: "eller andre kognitive udfordringer samt...".
  • I udkast til Ældre- og Værdighedspolitikken i strategimål 4 afsnit 2 beskrives vigtigheden af, at der er boliger til alle borgere i Rødovre. For at imødekomme Handicaprådets ønske om at sætte yderligere fokus på tilgængelighed blive "tilgængelige" blive tilføjet dette afsnit.

Tilretningerne er markeret med gult i bilaget "Udkast til Ældre- og Værdighedspolitikken".

Rødovre Kommunes Ældre- og Værdighedspolitik vil efter den politiske godkendelse blive sat op med layout af tekst, billeder, figurer og citater samt trykt og lagt på Rødovre Kommunes hjemmeside juni 2022. Der vil ligeledes i juni 2022 blive afholdt et borgermøde med lancering af politikken.

Lov- og plangrundlag

Lov om Socialservice.

Finansloven.

Økonomiske konsekvenser

Ingen.

Tidsplan

Maj 2022: Layout og tryk af Ældre- og Værdighedspolitikken.

Juni 2022: Ældre- og Værdighedspolitikken lanceres på borgermøde.

Bilag

Bilag 1: Handicaprådet Høringssvar RKs Ældre og værdighedspolitik
Bilag 2: Seniorrådets høringssvar Ældre og værdighedspolitikken 2022
Bilag 3: Udsatterådet høringssvar Ældre og Værdighedspolitikken i Rødovre
Bilag 4: Integrationsrådet høringssvar ÆLdre - og Værdighedspolitk i Rødovre Kommune
Bilag 5: Ny Ældre- og Værdighedspolitik endelig version

Orientering om udviklingen i indsatser på børne- og familieområdet 2022
Sag nr. 28

Beslutningskompetence: SOSU

Sagens kerne

Social- og Sundhedsforvaltningen forelægger status på udviklingen i indsatser og underretninger på børne- og familieområdet.

Indstilling

Social- og Sundhedsforvaltningen indstiller,

at status på udviklingen i indsatser og underretninger på børne- og familieområdet tages til efterretning.

Beslutning

Taget til efterretning.

Sagsfremstilling

I Rødovre Kommune var der i 2021 i alt 11.110 børn og unge mellem 0-22 år, hvoraf 754 (svarende til 6,8 procent) havde en sag i Børne- og Familieafdelingen. Det er en stigning i antal sager på 126, da vi i 2020 havde 628 ud af et befolkningstal på 10.986 (svarende til 5,7 procent).

Endvidere er der sket en stigning i antal korterevarende sager, som åbnes og lukkes igen inden for samme år.

Børne- og Familieafdelingen har fokus på den sammenhængende indsats og har derfor også opbygget en stærk intern tilbudsvifte med forebyggende indsatser på Udviklingscenter Skiftesporet, Familiehuset Elektravej og Rødovre Børnehus. Samtidig ses den fremskudte socialrådgiverfunktion at have en generel betydning i forhold til mængden af børn og unge og deres familier, der får en korterevarende indsats fra Børne- og Familieafdelingen.

Børne- og Familieafdelingen har tidligere set en stigning i antallet af underretninger. Denne udvikling har været gældende siden indførelsen af barnets reform og overgrebspakken, der begge har haft fokus på underretninger. Udviklingen de seneste år ser ud til at være stabiliseret på ca. 890-900 underretninger om året, hvilket vi også regner med bliver tendensen i 2022. Dette skyldes to ting; COVID-19 har betydet færre underretninger, men underretningerne har desværre haft mere bekymrende karakter. Den anden årsag er, at de fremskudte sagsbehandlere ude på skoler og dagtilbud nu afvikler underrettende netværksmøder, som ikke registreres som underretninger og ofte håndteres gennem tidlig indsats gennem den fremskudte socialrådgiver.

Der kan over de seneste år ses en stigning i forebyggende indsatser fra 574 i 2019 til 593 i 2021 og et fald i antallet af anbringelser fra 113 i 2019 til 103 i 2021, hvilket er i tråd med den udvikling, Rødovre Kommune arbejder hen mod. Der er de seneste år sket et styrket samarbejde med skolerne gennem den fremskudte socialrådgiverfunktion. Denne funktion skal medvirke til, at vi hurtigt får kendskab til børn og unge som mistrives. Således kan vi hurtigt få afdækket udfordringer og muligheder og dermed undgå, at tingene eskalerer og ender med egentlige underretninger.

Børne- og Familieafdelingen arbejder fortsat med styrket borgerinddragelse fra et udefra-og-ind perspektiv efter ”Sammen med Borgeren”-metodikken. Som en del af det har Børne- og Familieafdelingen haft et samarbejde med Socialstyrelsen og Børns Vilkår om ”Styrket inddragelse af børn og unge i egen sag” i 2021.

Børne- og Familieområdets økonomi har været under pres de seneste år. Dette skyldes til dels et voksende befolkningstal, oprettelse af Ungdomskriminalitetsnævn (UKN) 2019 og ikke mindst COVID-19, hvilket også har en sammenhæng til færre underretninger, men af mere bekymrende karakter. Pandemien har gjort situationen sværere for mange børn og familier. Det har betydet et generelt pres, hvor der har været behov for iværksættelse af mere indgribende foranstaltninger og opskalering af andre.

Lov- og plangrundlag

Lov om social service.

Økonomiske konsekvenser

Ingen.

Tidsplan

Ingen.

Bilag

Bilag 1: Udvikling i indsatser på børne- og ungeområdet

Dispensation for reglerne om undervisningstid på Udviklingscenter Skiftesporet i skoleåret 2022/2023
Sag nr. 29

Beslutningskompetence: KB

Sagens kerne

Folkeskoleloven fastlægger et minimumstimetal for undervisning af elever, men giver Kommunalbestyrelsen mulighed for at dispensere for dette. For fortsat at sikre sammenhæng i Udviklingscenter Skiftesporets undervisning og behandling søges der, i lighed med de seneste otte år, om dispensation for reglerne om mindste varighed af undervisningstiden.

Sagen forelægges i Børne- og Skoleudvalget samt i Social- og Sundhedsudvalget.

Indstilling

Social- og Sundhedsforvaltningen indstiller,

at forslaget om dispensation til at undervisningstiden på Udviklingscenter Skiftesporet i skoleåret 2022/2023 fastlægges til 30 timer pr. uge for alle klassetrin godkendes.

Beslutning

Anbefales.

Sagsfremstilling

Folkeskolereformen, der trådte i kraft den 1. august 2014, fastlægger et minimumstimeantal for elevernes årlige skoletid. Målgruppen på Udviklingscenter Skiftesporet er børn og unge i skolealderen med følelsesmæssige samt fysiske og psykiske vanskeligheder, som forhindrer dem i at følge en normal skolegang i folkeskolen. For Udviklingscenter Skiftesporets vedkommende vil det fulde timeantal for eleverne derfor få alvorlige konsekvenser for muligheden for at fastholde den behandlingsorienterede tilgang til arbejdet med eleverne og deres familier, da de også har brug for guidning i deres socialesamspil. Udviklingscenter Skiftesporet arbejdet med børn og deres familier i forhold til udvikling af deres personlige-, sociale- og fagligekompetencer.

Arbejdet på Udviklingscenter Skiftesporet indeholder foruden undervisning:

  • Individuelle samtaler med børn, unge og deres familier
  • Undervisning og supervision af personalet
  • Eksterne møder med samarbejdspartnere som PPR, folkeskoler og Børne- og Familieafdelingen.

"Lov om ændring af lov om folkeskolen og forskellige andre love "(L51 vedtaget den 20. december 2013) indeholder mulighed for at ansøge Kommunalbestyrelsen om et reduceret timetal inden for den understøttende undervisning, hvis der ydes yderligere faglig støtte og undervisningsdifferentiering ved hjælp af ekstrapersonale i klassen.

Da tæt faglig støtte og undervisningsdifferentiering allerede indgår som en integreret del af dagligdagen på Udviklingscenter Skiftesporet, hvor alle undervisningslektioner typisk er bemandet med to medarbejdere til seks børn, ansøges der om reduktion af timeantallet for eleverne på 4. til 6. klassetrin og 7. og 8. klassetrin. En reduktion af timeantallet vil medføre, at alle elever fortsat har en samlet skoledag fra kl. 8.00 til kl. 14.00 (30 timer om ugen), hvilket for indskoling, mellemtrin og udskoling betyder:

  • 28 undervisningstimer og to timers lektiecafé om ugen for 0. til 3. klassetrin. Her opfyldes kravet om timeantal.
  • tre timers mindre undervisning om ugen for 4. til 6. klassetrin, da kravet er 30 undervisningstimer og tre timers lektiecafé.
  • fem timers mindre undervisningstid om ugen for 7.-9. klassetrin, da kravet er 33 undervisningstimer og to timers lektiecafé.

Dispensation for mindste varighed af undervisningstiden kan ifølge loven bevilges i op til et år.

Lov- og plangrundlag

L51: "Forslag til Lov om ændring af lov om Folkeskolen og forskellige andre love" §14b og §16b, som blev vedtaget af Folketinget ved 3. behandling den 20. december 2013.

Økonomiske konsekvenser

Ingen

Tidsplan

Dispensation for mindste varighed af undervisningstiden på Udviklingscenter Skiftesporet gælder fra 1. august 2022 og frem til 31. juli 2023.

Bilag

Bilag 1: Lov 51 "Forslag til lov om ændring af lov om Folkeskolen og forskellige andre love" §14b og §16b.

Udmøntning af forebyggelsespuljen på sundhedsområdet
Sag nr. 30

Beslutningskompetence: KB

Sagens kerne

Social- og Sundhedsforvaltningen forelægger forslag til udmøntning af forebyggelsespuljen på sundhedsområdet til godkendelse.

Indstilling

Social- og Sundhedsforvaltningen indstiller,

at forslag til udmøntning af forebyggelsespuljen på sundhedsområdet godkendes.

Beslutning

Anbefales.

Sagsfremstilling

På budget 2022 er der i lighed med tidligere år afsat en pulje til forebyggelsesindsatser på sundhedsområdet. Puljen udgør i 2022 kr. 534.804. Udmøntningen af forebyggelsespuljen har hidtil været koblet til den årlige handleplan for sundhedsindsatsen, som er en udmøntning af sundhedspolitikken i konkrete indsatser.

I oktober 2021 godkendte kommunalbestyrelsen en ny sundhedspolitik (sag nr. 176), hvor det blev besluttet, at der over de næste fire år skal udarbejdes en handleplan for hver af de fem strategimål i sundhedspolitikken i en prioriteret rækkefølge med "Rødovre i bevægelse" som den første. Da der fremover kommer til at være fem handleplaner vil udmøntningen af forebyggelsespuljen fremadrettet blive en selvstændig sag, som ikke er koblet på en konkret handleplan. Indsatserne i den årlige udmønting af forebyggelsespuljen kan således henføre til forskellige handleplaner og de mere generelle sundhedsindsatser.

Udmøntningen af forebyggelselsesmidlerne i 2022 består af tobaksforebyggelse og rygestopkurser, kurser i mental balance, undervisning i seksuel sundhed, drift af Vægtenheden for børn og Unge og Vestegnsprojektet. Se bilag for nærmere beskrivelse af indsatserne og budget.

Lov- og plangrundlag

Sundhedsloven.

Økonomiske konsekvenser

I budgettet er der afsat 534.804 kr. i forebyggelsespuljen. Fordeling af midlerne på konkrete indsatser fremgår af budget for udmøntning af forebyggelsespuljen 2022.

Tidsplan

Ingen.

Bilag

Bilag 1: Budget 2022 forebyggelsespuljen
Bilag 2: Udmøntning af forebyggelsespuljen 2022

Diverse
Sag nr. 31

Beslutningskompetence: SOSU

Sagens kerne

Beslutning

Taget til efterretning.

Protokollen oplæst. Mødet afsluttet kl. 9.30