Endelig vedtagelse af Rødovrestrategi 2025-2028
10/09-2025
Kommunalbestyrelsen har den 26. august 2025 vedtaget Rødovrestrategi 2025-2028 – Vi finder fremtidens løsninger i fællesskab.
Rødovrestrategi 2025-2028 – Vi finder fremtidens løsninger i fællesskab
Rødovrestrategi 2025-2028 tegner vores fælles plan for den fortsatte udvikling af vores velfærd og byen, som vi folder ud i vores politikker, handleplaner, projekter og i det daglige samarbejde. Rødovrestrategien tager afsæt i visionen Sammen om Rødovre, som har været i gang i Rødovre Kommune i flere år, og som sætter retningen for fremtidens Rødovre.
Du finder Rødovrestrategi 2025-2028 her
Høringsperiode
Forslaget til Rødovrestrategi 2025-2028 har været fremlagt i offentlig høring fra den 5. marts til den 30. april 2025. Der indkom 9 høringssvar.
Hovedparten af høringssvarene kommer fra organisationer, foreninger o.lign. og retter sig imod alle strategiens 7 velfærdsindsatser. Høringssvarene udtrykker generel opbakning til indsatserne, men påpeger opmærksomhedspunkter fx. vedrørende børns behov i skoler og institutioner og fagprofessionelles arbejdsvilkår. Nogle af høringssvarene efterspørger desuden en stærkere vægt på bæredygtighed og den grønne dagsorden. Tre af høringssvarene kommer fra professionelle grundejere med ønsker til den kommende Kommuneplan 2026.
Klagevejledning
Hvis du vil klage over vedtagelsen af Rødovrestrategi 2025-2028, kan du klage til Planklagenævnet via Klageportalen, som du finder et link til på borger.dk og virk.dk. Du logger på med NemID/MitID. En klage er indgivet, når den er tilgængelig for Rødovre Kommune via klageportalen.
Når man klager, skal der betales et klagegebyr. Gebyret er på 900 kr. for privatpersoner og 1.800 kr. for virksomheder, organisationer og offentlige myndigheder. På Nævnenes Hus hjemmeside www.naevneneshus.dk under Planklagenævnet er en vejledning til, hvordan man klager.
I klageportalen sendes din klage automatisk til Rødovre Kommune. Hvis Rødovre Kommune fastholder afgørelsen, sender Rødovre Kommune klagen videre til behandling i nævnet via klageportalen. Du får besked om videresendelsen.
Planklagenævnet afviser din klage, hvis du sender den uden om klageportalen, medmindre du forinden er blevet fritaget for brug af klageportalen. Hvis du ønsker at blive fritaget for at bruge klageportalen, skal du sende en begrundet anmodning til Planklagenævnet. Nævnet afgør herefter, om du kan fritages for at bruge klageportalen.
Klagefristen er fire uger fra afgørelsen er meddelt. Er afgørelsen offentligt bekendtgjort, regnes klagefristen dog altid fra bekendtgørelsen. Hvis klagefristen udløber på en helligdag, forlænges klagefristen til følgende hverdag.
En klage har normalt ikke opsættende virkning efter lovgivningen. Planklagenævnet kan træffe afgørelse om at fravige lovgivningens udgangspunkt i særlige tilfælde.
Spørgsmål til domstolsprøvelse af afgørelser, der er truffet af kommunen i henhold til Lov om planlægning, skal være anlagt inden seks måneder efter, at afgørelsen er meddelt, jf. planlovens § 62, stk. 1.
