Mød Mig - et tilbud til psykisk sårbare

I Rødovre Kommune har vi fokus på at give vores borgere en tidlig indsats, da vi ved, at tilbud om hurtig hjælp virker og forebygger langvarige forløb. ’Mød Mig’ er et tilbud for psykisk sårbare borgere, hvor du kan få hjælp til små og store problemer. Med tilbuddet skal det være tydeligt, hvor du går hen for at få vejledning eller støtte til det, du har brug for i dit liv lige nu.

’Mød Mig’ - Hurtig støtte og vejledning til psykisk sårbare

Værter tager godt imod dig

Det er vigtigt for os, at du føler dig velkommen. I ’Mød Mig’ har vi derfor værter, som byder på en god kop kaffe i hyggelige omgivelser, der er indrettet særligt til det gode møde. Værten vil i samtalen hjælpe dig med at afklare behovet for hjælp, og så vidt muligt starte hjælpen op samme dag.

Du bliver mødt som et helt menneske med de forskellige udfordringer, du har. Uanset hvad ens udfordring er, kan man få hjælp hos dygtige fagpersoner, som ikke kommer med den færdige løsning på problemet. I ’Mød Mig’ er du selv en aktiv del af at pege på problemet og finde den rette løsning.

Et forløb med én samlet plan

Du får én plan og overblik over, hvem der gør hvad og hvornår. Værterne vil følge dig gennem forløbet og have et overblik over hvilke muligheder, der er for at få hjælp, både i og uden for kommunen.

Hvis du f.eks. ønsker støtte til at møde andre og komme med i et fællesskab, kan værten hjælpe med at undersøge, hvilke muligheder der er for at deltage eller blive frivillig i en forening – og matche dig med det rigtige tilbud.

Kom forbi i vores åbningstid

I ’Mød Mig’ tilbud behøver du ikke bestille tid. Du kommer bare. Her vil vores værter tage godt imod dig. Få en kop kaffe og hør mere om de forskellige tilbud i ’Mød Mig’. Tilbuddet er også for pårørende.

Alle er velkomne til at komme forbi i åbningstiden på Else Sørensens Vej 31 - 33

• Kl. 10-13 alle hverdage, torsdag også kl. 16-18.

Du kan også ringe til os på tlf. 30 76 96 96.

Hvad kan man få hjælp til?

I Mød Mig kan du komme ind af døren uden tidsbestilling alle hverdage i vores åbningstid. Du vil blive tilbudt en samtale med fokus på at afklare dit behov for hjælp. Det er ikke alt vi kan hjælpe med, men vi vil gøre vores allerbedste for at holde dig i hånden og hjælpe dig derhen hvor du kan få den rette hjælp.
Vi kan hjælpe med at undersøge muligheder for at blive et del af et fællesskab og den vej komme ud af ensomhed. Du kan ansøge om en støtte- og kontaktperson der kan hjælpe dig i forhold til træning til mestring af din hverdag – herunder få skabt struktur og indhold i din dagligdag. Du kan få hjælp i Mød Mig til at læse din post, e-boks og til at få et overblik over din økonomi.

Derudover tilbydes der flere gruppeforløb i Mød Mig:

• Nada – øreakupunktur, der kan være med til at skabe balance og styrke dit system.
  • Gågruppe
  • Postcafé – her får du hjælp til e-boks, post, digitale udfordringer, overblik over økonomi m.m.
  • Qi Gong – bevægelseskunst fra Kina der bruges til at vedligeholde helbredet, forhindre og afhjælpe sygdom.

Om ’Mød mig’

’Mød Mig er et konkret tiltag i Rødovre Kommunes ’Helhedsplan for psykisk sårbare’, der skal skabe de bedste muligheder for, at borgere med korte eller længerevarende psykiske udfordringer kan leve meningsfulde liv med høj livskvalitet.

Social- og Sundhedsforvaltningen