Afsluttede høringer

Hvis du vil vide mere

Planerne udarbejdes i overensstemmelse med Planloven. Du kan læse planloven på www.retsinfo.dk. For yderligere information om det danske plansystem for fysisk planlægning kan du med fordel se på borger.dk eller Erhvervsstyrelsens hjemmeside.

Statslige planer

Alle planer udarbejdes endvidere i henhold til statslige og regionale planer som for eksempel Fingerplanen 2013, som omhandler Landsplandirektivet om hovedstadsområdets planlægning af byudvikling, byomdannelse, grønne kiler, trafikanlæg med mere. Fingerplanen udstikker retningslinjerne for placering af arealer til byformål og for anvendelsen af arealer i det åbne land.

Høringssvar fra Bjarne Håkansson

Forslag til Kommuneplan 2018

Sagsnummer: 01.02.03-P15-1-18 SvarID: 39
Indsendt af Bjarne Håkansson
Dato 20.03.18
Indsigelse mod, at Kommuneplan 2018 skal indeholde muligheden for, at Rødovre Centrum kan udvides yderligere.

Rødovre Centrum (RC) bliver med den endnu ikke afsluttede udvidelse meget stort,

Så stort, at RC efter min mening så småt er begyndt at kvæle sig selv. Der ses efterhånden en del tomme butikker, uden at der står nævnt, hvilken varetype butik, der flytter ind. Jeg har set skilte med teksten "Her flytter snart en spændende butik ind" hænge i mange uger, før der kom navn og dato på.
Det er ikke længere som i "gamle dage", hvor der var lang kø for at få en butik i RC.
Det store antal butikker med dametøj "sulter" velsagtens hinanden ud, og det samme gør sig gældende for de rigtig mange spisesteder. En del af disse to butiktyper når vel aldrig at "få fast grund under fødderne" og må give op.

Dertil kommer det helt store problem: Infrastrukturen er for nuværende slet ikke i overensstemmelse med trafiktrykket; og det er faktisk umuligt at lave flere kørebaner.
I øjeblikket hænger flere og flere biler fast i lange køer; somme tider er højresporet på Tårnvej helt nede fra Roskildevej blokeret. Det er sket flere gange, at jeg har siddet i kø næsten hele strækningen – fordi jeg skal til højre ad Rødager Allé, for at komme hjem til nr. 36 B. Biler, der kommer ad Tårnvej fra nord, kører ind i venstresvingskøen.
Rødovrevej er fødevej fra nord og syd til Rødovre Parkvej. Begge veje har kun ét spor i hver retning, så Rødovre Parkvej er en snæver flaskehals for trafikken.
Endelig må man ikke glemme luftforureningen fra de mange holdende biler. Det foregår på et geografisk mindre område, så der bliver sendt giftig dieseludstødning i store mængder.
Rødovre og byens beboere har ikke behov for – ej heller plads til – et endnu større RC.