Der er også andre, der kan hjælpe dig

… hvor du ikke behøver fortælle, hvem du er, hvis du ikke har lyst. Her kan du tale med voksne, der lytter og kan give dig trøst og gode råd.

Vil du gerne vide mere om, hvordan kommunen finder ud af, hvilken hjælp du har brug for?

Vil du gerne vide, hvad det betyder at have en sag i kommunen, hvem du kan møde, og hvilke rettigheder du har? Så kan du se nogle korte film om det med Inge, som du måske kender fra Ultra Nyt.

Se de korte film her

Inge fra Ultra Nyt

Spørgsmål og svar

BørneTelefonen

BørneTelefonen er DIN linje til rådgivning, trøst eller bare en voksen, der har tid til at lytte.

Hver dag, året rundt sidder vores frivillige rådgivere på BørneTelefonen klar til at lytte og rådgive børn og unge i Danmark om deres problemer, store som små.

BørneTelefonen - ring, chat, sms eller skriv et brev og få hjælp (bornetelefonen.dk)

Headspace København

Hos headspace kan du altid dele dine tanker med vores rådgivere
– helt gratis og anonymt

Det er helt normalt at have hovedet fyldt af tanker og at opleve, at livet ikke altid går helt, som du gerne vil. Hos headspace står vores dør åben over hele landet, når du har brug for nogen at tale med.

Er du mellem 12 - 25 år, så kan du helt gratis og anonymt booke en samtale i et af vores 28 centre – lige så mange gange og lige så ofte, du vil.

Headspace Rødovre: tlf 50 84 68 46

Telefontid: Hverdage ml. 11-15

headspace Rødovre – headspace

Livslinien (selvmordstanker)

Rådgivning på Livslinien

Hvis du er i krise eller har tanker om selvmord, så sig det til nogen.

• Du kan kontakte Livsliniens telefonrådgivning, 70 201 201 alle årets dage fra kl. 11-05
  • Du kan skrive til Livsliniens mailrådgivning skrivdet.dk. Vi giver dig svar hurtigst muligt og indenfor max tre dage. Du har mulighed for at skrive til os op til seks gange
  • Du kan kontakte Livsliniens chatrådgivning mandag, onsdag og torsdag kl. 17-21 samt lørdag og søndag kl. 13-17
  • Du kan benytte Livsliniens selvhjælpsprogram, SOS, der er rettet mod at hjælpe personer med selvmordstanker

Du er altid anonym, når du kontakter Livsliniens rådgivning.

De fleste mennesker har perioder, hvor livet eller en situation opleves som så svær, at de ikke kan magte den alene. For nogen fører krisen til selvmordstanker og uden hjælp måske til selvmordsforsøg og selvmord.

Derfor er det afgørende, at du får fortalt et andet menneske, at du har det svært, så du kan få den hjælp og støtte, du har brug for. På Livslinien er vi vant til at tale om selvmord og selvmordstanker, og vi vil meget gerne tale med dig.

Du kan også kontakte Livslinien, hvis du er pårørende eller efterladt til selvmord.

Der kan i perioder være travlt på rådgivningen, hvor det kan være svært at komme igennem. Er du akut selvmordstruet, skal du kontakte 112.

Rådgivning - Livsliniens hjemmeside

Boblberg (ensomhed, fællesskaber, digitale fællesskaber)

Boblberg er en dansk app og hjemmeside for sociale fællesskaber. Her kan du møde nye mennesker og skabe venskaber baseret på fælles interesser. Brugerne på Boblberg skriver opslag, hvor de søger nye venner og veninder, træningsfællesskaber, kreative venskaber, oplevelsesgrupper og meget mere. Spring ud i det! Fællesskabet venter på dig på Boblberg

På Boblberg rækker tusindevis af brugere ud til hinanden med samme formål om at starte nye fællesskaber og venskaber. Her mødes mennesker og deler deres interesser med hinanden. Du kan søge alt fra nye venner og veninder til en ny løbe- eller træningsmakker, en læse- eller strikkeklub, en ekstra spiller til fodboldholdet, et sted at være frivillig, madklub, kultur- og oplevelsesgrupper eller finde ligesindede at dele svære emner med – det er stort set kun fantasien, der sætter grænser, hvilke venskaber du kan finde på Boblberg. Gå på opdagelse i alle opslagene og bliv en del af det store fællesskab i dag.

Find dit nye fællesskab på Boblberg i dag

LGBT+ Rådgivningen

LGBT+ Rådgivningen er for alle, der har spørgsmål om køn, krop eller seksualitet og ønsker at vende dem med nogen i et fortroligt rum.

Rådgivningen er åben i dag 18.00 - 20.00
Telefonnummer: 33 13 19 48